BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

MAXX (im)

FII SCHIMBAREA PE CARE VREI SA O VEZI IN LUME.

luni, 26 aprilie 2010

Un regat pentru o carte!

       De curand am vazut « Se7en », o capodopera in regia lui David Fincher. Un criminal in serie cu o minte sclipitoare incepe un joc de-a soarecele si pisica cu doi detectivi criminalisti. Cel mai varstnic dintre ei urmeaza sa iasa la pensie intr-o saptamana, asa ca vrea sa-l prinda pe criminal cat mai repede cu putinta. Celalalt este un tanar energic, care priveste cu un usor dispret resemnarea si plafonarea partenerului sau. Actiunea se petrece intr-un oras fara nume, inecat de ploaie si apasat permanent de un cer plumburiu. Sirul crimelor continua, ucigasul parand a pedepsi victimele pentru comiterea unuia dintre cele sapte pacate capitale. 

     Pelicula are in componenta sa o carte intitulata “Comedia divina”, scrisa de marele poet, filosof Dante Alighieri. Fiindca mi-a placut atat de mult filmul m-am gandit ca si cartea are sa-mi placa, asa ca am plecat voios spre libraria scolii. La Colegiul Tehnic “Ion Borcea” Buhusi nu exista decat un exemplar si acela era luat, am ramas uimit...Sperantele mele se indreptau catre biblioteca “oraseneasca” dar nici aici nu gasii. Toata starea mea pozitiva s-a transformat deodata intr-una de demon, ma uitam urat la toata lumea si ros ca racul eram la fata.

    Cum sa nu gasesti o carte atat de mare la biblioteca oraseneasca? Imi este greu sa cred ca multa lume din Buhusi citeste “Comedie divina”. Oare se poate numi oras cel ce nu are in biblioteca sa un numar de exemplare satisfacatoare a unor carti magistrale? Pun ramasag ca biblioteca are mai multe copii la “Scufita rosie” si “Capra cu trei iezi” decat la ”Faust”, “Idiotul”, “Rosu si Negru”, “Razboi si Pace” s.am.d. Asta le e soarta-n Buhusi, celor ce vor a citi o carte buna, noapte... .



    Soarele a rasarit intr-un final dar cu dinti, un prieten de-al meu pe nume Bogdan, mi-a dat primul volum si anume “Infernul” (i se alatura “Purgatoriul” si “Paradisul”). Inca nu pot formula o idee ampla despre carte, este atat de complexa incat nu-mi permit sa o comentez inainte de sfarsit...

9 comments:

Unknown spunea...

credeam ca numai eu sunt obsedata de cartile din care se inspira filmele,dr vad ca m-am inselat.:P.
Şi eu sunt foarte suparata cand nu gasesc cartea pe care o caut,dar de cele mai multe ori le cumpar de la librarie.În felul asta le am 24/24 ore la indemana mea,gata pentru a fi citite si rascitite.:)

Kodrin spunea...

Intradevar, e frumos sa ai cartea ta, sa nu trebuiasca sa o returnezi. Cand ai buget limitat apelezi si la biblioteca ;)). Pana la urma SA CITIM E IMPORTANT....

Andrei spunea...

Intr-adevar, pare o carte buna.Nu pot sa ma laud ca sunt un mare cititor, dar din ce ai descris tu, pare a fi ceva de calitate. In plus, sunt sigur ca nu ar fi scos urmatoarele volume, daca nu era o opera de calitate.
Cat despre biblioteca "minunatului" nostru oras, nici nu ma mir ca nu are cartea. De fapt, ma indoiesc ca mai are in stoc mai mult de 500 de carti. Au ajuns sa le puna copilasii pe oala cu sarmale. In Romania, nu prea mai sunt apreciate cartile.
In schimb, daca nu gasesti cartea, te sfatuiesc sa cauti cartea in format electronic. Astfel o poti avea la dispozitie 24/24, si nici nu trebuie sa o platesti:P.

Kodrin spunea...

Nu pot citi in format electronic, cand citesc din carte sunt doar eu cu ea si parca ne completam unul pe celalalt. In fata computerului cititul nu are farmec. Cartea surade fiindca e citita..;))

Andrei spunea...

Eh, asta e cu totul altceva. Nu e doar o sete de cunoastere, ci este PASIUNEA de a citi...;)
Aici iti delectezi pur si simplu, cu ceva relaxant, si ca orice alt lucru ce te relaxeaza, se gaseste mai greu:P.
Totusi, mult noroc in continuare:)

Kodrin spunea...

Cred ca m-ai completat cu brio..http://us.i1.yimg.com/us.yimg.com/i/mesg/emoticons7/5.gif

Gabi spunea...

stiu cum e cu biblioteca oraseneasca din buhusi.Nu de putine ori am plecat de acolo la fel de nervoasa ca tine..

Cat despre film si carte?

trebuie sa vad filmul curand,fiind genul preferat,si cartea suna foarte bine. (cine stie,poate a fost ''returnata'' la biblioteca liceului)

Onmusique.info spunea...

Îţi place să scrii articole şi eşti pasionat de muzică?
Eşti la curent de fiecare dată când artiştii tăi preferaţi lansează ceva nou?
Îţi place muzica în general sau asculţi doar un anumit gen?
Îţi place să te uiţi la filme şi să le povesteşti celorlalţi filmele care ţi-au plăcut cel mai mult?
Doreşti să promovezi artişti prin interviuri, biografii, ştiri?
Îţi place să te distrezi la concerte, să faci poze, iar a doua zi să povesteşti atmosfera?
Alătură-te echipei ONmusique.info – un site cu şi despre muzică!
Contact: onmusique@yahoo.com
Onmusique.info – Pentru că muzica aparţine tuturor!

Whatafy spunea...

o carte care merita citita 100%, nu?

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Trimiteți un comentariu